Re: Athlon XP-MP na GA-7DPXDW-C

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 20:44:47 MET DST

"Adramelech" <adresu_at_tu.nie.ma> wrote
> Czy płyta obsadzona pamięcią ECC nie Registered, będzie ciemna, czy
zapika
> że brak jej pamięci?

Nie wiem . Moja płyta (Tyan S2460, BIOS 1.04 "PhoenixBIOS 2, release
6.0"), uruchomiona w ogóle bez pamięci, pika kika razy. Teoretycznie
płyta powinna się uruchomić z jednym lub dwoma modułami pamięci typu
"unbuffered" , ale nie wiem czy to dotyczy pamięci ECC - być może BIOS
zakłada, że "skoro ECC to na pewno również REG" i jeżeli to założenie
się nie sprawdza to ... krzaki ? W każdym razie spróbowałbym odpalić z
jednym procesorem Duron (albo jakiś zwyczajny Athlon XP - płyta powinna
umożliwiać pracę 1-way z Atlhonem XP) i jednym modułem zwyczajnej
pamięci unbuffered PC2100. Jeżeli to nie pójdzie, a w dokumentacji pisze
że powinno (a jak znam ten chipset, to powinno) ... to znaczy że trzeba
wymienić płytę. Acha, nie wiem czy ma znaczenie gniazdo w które jest
wetknięty ten jedyny procesor - warto spróbować oba.

B.