kondensatory na plycie

Autor: KoZA (stankiew_at_interia.pl)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 11:23:38 MET DST

ostatnio zagladalem do obudowy mojego komputera (generalnie stwierdzilem ze
czas pozbyc sie zalegajacego tam kurzu) no i zobaczylem ze rzad
kondensatorow wzdluz gniazda procesora (abit be6) nie jest juz taki sam jak
poprzednio.... tzn dwa ostatnie kondenstarory patrzac od lewej strasznie
spuchly, z jednego nawet od spodu wydobywa sie cos czarnego (pewnie jakis
elektorlit), co ciekawsze nie zauwazylem roznicy w dzialaniu systemu ani
stabilnosci, dzial tak jak dzialal, czyli stabilnie pod xp (generalnie nie
pamietam kiedy mi sie ostatnio powiesil)

no i pytanie brzmi co z tym zrobic, zaniesc do jakiegos zerwisu rtv/agd zeby
mi te kondensatory zamienili na nowe (w domu nie mam takiej lutownicy ktora
by sie nadala) czy moze zostawic to tak jak jest skoro dziala ok.

oddzielna sprawa to taka co moze byc tego przyczyna? bo wymienia mi te
kondensatory, ale po tygodniu moze byc to samo... ma ktos jakis pomysl?
zasilacz, przepiecie w sieci..... bo mi nic do glowy nie przychodzi.... no
gdyby to byly oporniki na plycie to bylo by jasne ze moj radeon chce za duzo
produ a stara plyta nie jest w stanie... ale kondensatory kolo procka.... i
to jeszcze rozsadzone jakby za duze napiecie bylo do nich przylozone.....
ciekawostka...

pozdrawiam
tomasz stankiewicz