Riva TNT

Autor: Krzysztof Gozdziewski (chris_at_address.is.invalid)
Data: Sat 31 Aug 2002 - 14:15:46 MET DST

Może ktos z Grupowiczów bedzie mógł mi wyjaśnić taką sprawę.
Swego czasu zakupiliśmy do firmy dwa rózniące się
bardzo konfiguracją komputery z kartami grafiki Riva TNT 16MB
(obecnie starsze model). Na kartach jest nalepka od Creativ'a.
Jakiś czas temu stała się rzecz dziwna: obie karty w mniej wiecej tym samym
czasie zaczęły generować obraz z jaśniejszymi paskami wzdłuż całego ekranu,
w zależności o zawartości; np. na wysokości normalnie jaśniejszych pól
ekranu (ramki, jasny podkład okienek) pojawiają się właśnie te cholerne
paski. Obraz jest czytelny, ale co z tego.
Dzieje się to zarówno w trybach graficznym jak i tekstowym.
Nie byłoby może nic dziwnego, gdyby to był jeden przypadek, ot karta padła,
ale dwie na raz, eksploatowane w zupełnie różnych komputerach?
Czy można próbować je kjakos naprawić, ew. co może być przyczyną tego
dość paranoicznego zachowania? Na oko żadnych uszkodzeń typu wycieki
elektrolitu z kondensatorów nie widać. Wydaje mi się że to może być
związane z zestarzeniem się jakiegos elementu elektroniki, ale
z drugiej strony te karty były eksploatowane góra 2 lata.

K.