Re: @@@@@@@PAMIĘĆ@@@@@@@@@

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 21:59:14 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" napisał:

> Dwa moduły 256, ale zależy to od
> chipsetu, a różnica jest minimalna.

Autor tego postu, Tomek, poruszył bardzo ciekawy temat, który zastanawiał
mnie już od dłuższego czasu. Nigdy testu takiego nie wykonywałem. Gdyby brać
jednak pod uwagę tylko fizykę (czyli długość ścieżki na płycie głównej i
prędkość taktowania), to wynikałoby, że szybciej będzie działał jeden moduł
w gnieździe bliższym procesora. Jednakże wszystkie kości są taktowane cyklem
zegarowym, więc niezależnie od kombinacji zawsze powinny pracować
identycznie. Nie wiem czym poparłeś swoje teorie, ale jeśli masz to jakoś
sprawdzone, podziel się tymi informacjami.

> Z kolei jeden moduł 512 MB się lepiej podkręca zazwyczaj.

Z praktyki zauważyłem, że to akurat nie ma żadnego znaczenia - bardziej
liczy się po prostu typ i producent układów. Również tą teorię proszę
rozwinąć.

Pozdrawiam,
Sniper