Re: Bios przestal wykrywac HD

Autor: Rafał W (raf8718_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 19:44:49 MET DST

> Mam problem. Wszystko dzialalo o.k, az tu nagle przy wlanczaniu komputera
> bios nie wykryl twardego dysku. Tzn, nie dokonca nie wykryl, poniewaz w
> miejscu gdzie powinna pojawic sie identyfikacja HD, nie wyswietla sie
napis
> "none", a sygnatura "ST! 0". Nie bardzo wiem jak sobie z tym poradzic. Czy
> to uszkodzenie mechaniczne, czy programowe?

    Ja tak miałem kilka razy i wystarczyło wyłączyć komputer, docisnąć kable
zasilające ( lub / i ) IDE albo je odłączyć i raz jeszcze podłączyć i
zadziałało... Ale czym było spowodowane wyświetlenie tego komunikatu
naprawdę nie wiem :(.

                    Pozdrawiam

                                                Rafał

P.S. A może BIOS po prostu źle odczytywał informacje o dysku twardym ? I
dociśnięcie przeze mnie kabli nic nie dało tylko po prostu za drugim razem
nie było już błedu w odczycie. Toż to są coraz wyższe częstotliwości
taktowania układów i pomyłki ( przekłamania ) mogą się zdarzać coraz
częściej...