Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 15:34:11 MET DST

Użytkownik "Witold Władysław Wojciech Wilk" napisał:

> z tymi ostatnimi to coś zmyślasz :^)

Podać człowiekowi parametry spisane z odczytu programu, to krzyczy, że
zmyślam. Może lepiej zakończyć dyskusję, skoro nie ma o czym rozmawiać, bo
każdy ma własne zdanie.

> Attribute Flag Value Worst Threshold Raw Value
> (194)Temperature 0x0032 253 253 000 0

Hmm... Podajesz tutaj wartość z linuxowego programu SMART Control. A wartość
Value nie obrazuje rzeczywistej temperatury, tylko jedną z wartości z
zakresu 0 - 253 (wcześniej gdzieś pisałem, że 255 - teraz sprawdziłem i
poprawiam się). Aby uzyskać prawidłową temperaturę tego pomiaru, należy ją
przeliczyć wg algorytmu producenta układu SMART. Poza tym jest to wartość w
systemie heksadecymalnym :-)

> muszę termistorkiem z płyty sprawdzać... i mam całe 32^C
Pomiar termistorkiem jest minimalnie niższy od wnętrza napędu. Ale 32
stopnie to dobra temp. Widocznie inny Revision - inne parametry. Dzisiaj
również sprawdzałem temperatury na tych dyskach w serwerowni z klimą
(ambient: 21 stopni) - temp. bez zmian - 38 stopni.

Pozdrawiam,
Sniper