Re: CDRom naprawa

Autor: ***SYRO*** (syro1_at_wp.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 09:01:20 MET DST

Użytkownik "lucassus" <mudgarden_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam bardzo stary (tak z jakies 4-5 lat) cdrom x32, jeszcze dziala, ale
tylko z
> niektorymi plytami. Tloczone czyta bez problemow, ale z wypalanymi na
powazne
> problemy, czyta tylko te lepsze plyty (czyt drozsze). Czy da sie jakos ten
> paradoks ominac np. przez wyczyszczenie i naoliwienie podzespolow cdrom'u,
jasli
> tak to jak sie do tego zabrac?

czyszczenie moze nic nie pomoc i wtedy pozostanie ci tylko pokrecenie srubka
od ustawienia lasera (tzw. krecenie) - i tu musisz bardzo uwazac - bo mozesz
kompletnie rozstroic i nic ci nie bedzie czytac - a moze byc wprost
przeciwnie i wszystko bedzie chulac - najlepiej zaznacz sobie jakos aktualne
ustawienie - i potem proboj - ta srubka jest umieszczona z boku (ponizej
soczewki tak z 1,5 cm) i na pierwszy zut oka nie wyglada jak srubka - ale
maly plaski srubokrecik tam wchodzi i mozna nia regulowac laser

pozdrawiam

p.s. do tego zabierz sie oczywiscie po tym jak stwierdzisz ze czyszczenie
nie dalo zadowalajacych efektow