Jak czytac z portu rownoleglego?

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 23:01:56 MET DST

W jaki sposob badac stan sygnalu na nozkach portu LPT?

Wysylac moge bez problemu - pojawia sie to co sie ma pojawiac, natomiast
mam pproblem z odbieraniem.
Czy trzeba gdzies podac ktore nozki maja byc wyjsciem, a ktore wejsciem?

Probowalem na dwa sposoby:
wysylam 0 na nozke, wiec mam na niej stan niski, podlaczam nozke do +5V
przez 1Kohm i pdczytuje wartosc z portu 378. A tam nic (to znaczy 0);

druga proba - wysylam na nozke 1, mam na niej stan wysoki. Podlaczam nozke
do GND i odczytuje wartosc z portu. A tam dalej 1.

No wiec pytanie - jak badac stany logiczne wyjsciami LPT?

int main()
{ int port=0x378;
  outportb( port, 1 );
  while (1) printf(" %d \n", inportb( port ) );

  return 0;
}