Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 18:11:34 MET DST

> Użytkownik "Michal P" napisał:

> No tak, tylko że ATA33 najczęściej oznacza stary komputer
> czyli nowy dysk

...o ile w ogóle płyta go rozpozna...

> raczej nie będzie wąskim gardłem systemu,
> wprost przeciwnie - inne komponenty nie będą nadążały.

No nie przesadzaj, nawet najwolniejsza pamięć osiąga o wiele większe
transfery niż dyski SCSI 15000 obr.
Szybki dysk przyspiesza każdy system. Ja w firmie robię teraz wiele
eksperymentów tego typu. Do kompów z celeronami 300 wsadzam nowe dyski
Maxtory 20 lub 40 GB. Różnica w wydajności jest widoczna gołym okiem. Przede
wszystkim na systemie, który ma mało pamięci (np. 64 MB) o wiele szybciej
działają wszystkie aplikacje korzystające ze SWAP FILE, bo dysk dział 5x
szybciej niż jakiś stary Caviar 6,4 GB.

Pozdrawiam,
Sniper