Re: Dodatkowy wentylator na obudowie...

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera (julas_at_toya.net.pl.nojunk)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 11:24:39 MET DST

Paweł 'Dziku' Spychalski <dziku_at_dzikie.net> wrote:

> Dokładnie. Jeśli dasz nawiew, to zrównoważy on wyciąg z zasilacza. Czyli
> powietrze które nawiew pod zasilaczem wepchnie do obudowy zostanie
> wyciągnięte przez zasilacza. Karty i dyski zostaną bez przewiewu.
> Ogólna zasada jest taka: jeśli wentylator na górze obudowy, ty wywiew.
> Jeśli na dole, to nawiew. W końcu, ogrzane powietrze się unosi i trzeba
> je jakoś usunąć z obudowy. Nie ma co walczyć z fizyką, lepiej jej pomóc.

Znam tę zasadę, ale wentylator od zasilacza prawie w ogóle tego powietrza
nie ciągnie. Gdzie najlepiej umieścić dodatkowy czyjnik, żeby "zobaczyć" tę
różnicę temperatur?
Poza tym karty się zbytnio nie grzeją (graficznej dorobiłem wiatrak bo miała
sam radiator). Najbardziej zależy mi na chłodzeniu procka (Cel 433_at_525) i
dysków.

--