Partition Magic i NTFS

Autor: barte walesa (rypki_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl)
Data: Sat 03 Aug 2002 - 19:24:42 MET DST

hej,
mój OS to Windows XT. NIe przepadam za nim więc chcę także korzystać z
Linuxa. Problem w tym, że całego twardziela mam w NTFS i nie zostało już
miejsca na nowa partycje dla Linuxa. Korzystając z Partiton Magica, kiedy
zabieram się za partycję którą chcę podzielić na mniejsze( to jest
zmniejszyć ją)Patition odmawia współparacy: pojawia się okinko "Resize/Move"
ale nie mogę ruszyć tego paska który obrazuje przestrzeń jaką zajmuje
partycja, którą chcę podzielić. Po prostu nie mogę narzucić mu nowych
wymiarów, które chciałbym żeby przyjął. Proszę o pomoc, a może ktos wie przy
pomocy jakiego programiku można zmniejszyć partycję NTFS bo podobno
Partition Magic tak naprawde sobie nie radzi z tym systemem.