Re: pamiec

Autor: -|MegA|- (agrden_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 28 Aug 2002 - 16:34:48 MET DST

Wojciech Giersz wrote:

> Z grubsza tak.

jest jednak mala drobna sprawa, ktora ujawnila sie u mnie gdy kupilem
szybki dysk twardy.
nawet jesli pamiec pc133 jest poprawnie wykrywana przez starsza plyte
glowna obslugujaca pamieci pc66 czy pc100, to istnieje ryzyko utraty
danych. wiaze sie to z tym, ze pamiec pc133 na wyjsciu ma sygnaly o
bardziej stromych zboczach niz wolniejsze pamieci i niestety plyta
glowna moze nienadarzyc z odczytem z pamieci, z czym wiaza sie
przeklamania i utrata danych.

mam plyte, ktora obsluguje pamieci 66 i 100 MHz, a wlozylem do niej
pamiec 133
wszystko bylo ok dopoki nie wlaczylem udma (tak przy okazji, zeby nie
bylo nieporozumien - tasma do dysku jest 80-zylowa). wtedy zaczely mi
sie uszkadzac pliki. myslalem ze to dysk, ale wykonalem wszystkie
mozliwe testy przy pomocy narzedzi producenta dysku i jest on zupelnie
sprawny. w koncu myslalem ze mam uszkodzony kontroler dma na plycie
glownej, ale to tez raczej wykluczulem. jak sie okazalo, to byla wlasnie
wina zbyt szybkiej pamieci. co ciekawe w trybie pio4 nie bylo
przeklaman, jedynie w trybie udma.

zatem jesli plyta poprawnie wykrywa szybsze pamieci i nawet z nimi
dziala, to wcale nie oznacza ze calkowicie prawidlowo z nimi
wspolpracuje.

--
-=MegA=- gg527856