Re: z jakim CHIPSET'em kupic plyte pod durona?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 28 Aug 2002 - 12:42:22 MET DST

Użytkownik "GLide" napisał:

> Taaaaaaa...... Szczegolnie aktualnie produkowane procki
> duuuuzo na tym zyskaja, a juz najwiecej Duron.......

Proponuję przejrzeć testy przeprowadzone przez różne źródła. Wyniki są
czasami naprawdę zachwycające. W popularnych zastosowaniach nie ma jakiejś
spektakularnej różnicy, ale zastosowania High-End dają wyraźnie znać o mocy
KT333.

> W sumie nic nadzwyczajnego. Dobre to jest do biura.

Niby dlaczego do biura? Taki sam chipset jak wszystkie inne. Równie dobrze
można powiedzieć, że KT333 jest dobry do biura. Widzisz coś, co miałoby
dyskryminować ten układ do tego stopnia, że nadaje się tylko do jakiegoś
typu zastosowań. Poza tym: określenie "do biura" niewiele mówi - weźmy dla
przykładu: pracownię graficzną, czy DTP albo studio muzyczne - w końcu to
też biuro.

> Co przez to rozumiesz? Masz na mysli zintegrowana grafike?

Mam na myśli całą konstrukcję układu. Po pierwsze w przeciwieństwie do
nForce, który pracował tylko z DDR266, nForce2 pracuje już z DDR333 i
DDR400. Kolejna poważna zmiana to ulepszenie mechanizmu pobrań
wyprzedzających, który teraz ma współpracować z mechanizmem pobrań
zaimplementowanym w procesorze. Następna zmiana: wprowadzenie szyny AGP 8x
zamiast dotychczasowej z AGP 4x. Sam chipset przystosowano już do współpracy
z jeszcze nie istniejącymi procesorami taktowanymi FSB 333 MHz (a wg
nieoficjalnych informacji również 400 MHz). Wymieniać dalej? Proszę bardzo:
podwójny (!) interfejs sieciowy oparty na własnym rozwiązaniu NVIDII oraz
firmy 3Com, wprowadzone drobne zmiany w i tak najlepszym obecnie na rynku
spośród zintegrowanych układów dźwiękowych, wbudowana pełna obsługa
interfejsu FireWire, itp. itd. Można by jeszcze wiele napisać. A wg
wstępnych wyników i obietnic (fakt: pewnie lekko przekłamanych) firm NVIDIA
i AMD nowy nForce2 wykazuje przewagę rzędu 20% nad VIA KT333.

> Jesli tak to masz racje tym bardziej ze KT333 czy 400
> takowej nie posiadaja (i dobrze).

Dla twojej informacji: nForce ma być produkowany w dwóch wersjach:
nForce2-SP - bez wbudowanej grafiki
nForce2-GT - z wbudowanym jądrem graficznym GeForce 4MX.

Pozdrawiam,
Sniper