Radeon - tak... ale jaki?

Autor: mar00ha (mar00ha_at_#no_spam#w.pl)
Data: Wed 28 Aug 2002 - 11:57:53 MET DST

Witam...

Mimo iż tu: news:nsqa9.87386$y71.2304191_at_news.chello.at już toczy się
dyskusja na temat Radków 8500 i 9000 chciałbym zapytać o trochę inne
rzeczy.

We wrześniu(hehe, już niedługo) planuję zakup nowej karty graficznej.
Obecnie posiadam GF2MX400(64MB i TV-out) i nie jestem, z niego zbyt
zadowolony-głównie ze względu na obraz TV(ble).
Poorientowałem się trochę na sieci i wskazania moje padły na Radeonki.

No i tu pojawiają się moje pytania:

1. Test(nie wiem na ile wiarygodny) na www.tomshardware.pl pokazuje
przewagę 8500 nad 9000pro. Ja, jako niezorientowany, w pierwszej
chwili poszedłbym "na cyferki" i myślałbym, że 9000(a jeszcze do tego
'pro') będzie lepszy od 8500-a tu zaskoczenie...
Jak to jest między 8500 a 9000? Że 9000pro ma wyższe taktowanie niż
9000 to już doczytałem. Co jeszcze powinienem wiedzieć w tym temacie?
2. Spotkałem się z oznaczeniem 'LE' przy kartach R8500. Co to oznacza?
Jakie są jeszcze tajemnicze symbole, na które trzeba zwracać uwagę
przy kartach na chipie ATI?
3. Taktowania: rozumiem że podaje się je dla chipa/pamięci(np.
250/250). Dobrze rozumiem?
4. Z analizy cen Radeonów Minta na http://mojepc.pl wychodzi
mi(oczywiście tylko z samych cen) że 8500LE powinna być lepsza od
R9000pro. Dobrze mi wychodzi?
5. Kwestia modulatora TV: czy na 8500 i 9000 zastosowano ten sam chip
do TV-out? Oglądam sporo filmów z kompa i chciałbym mieć dobry obraz
TV z karty. Czy w przypadku Radeona napotkam na jakieś problemy typu
ramki na TV, drganie obrazu itp.? TVTool niby trochę poprawia
sytuację, ale di ideału(a nawet do poprawności) bardzo daleko...
Proszę o opinie na temat generowanego przez Radeony obrazu TV. Czy
złącze TV na Radeonie to zwykłe S-Video? Jak wygląda obsługa TV przez
Radeona? Czy do karty dołączone są narzędzia obsługujące TV-out?
Chciałbym, żeby obsługa TV-out była jak najprostsza, tak aby moje
dziewczę, które ma problemy ze zminimalizowaniem okna w Win mogła
sobie poradzić bez konsultacji telefonicznych ze mną ;) - da radę?
6. Używam Win98se i nie chcę tego na razie zmieniać. Jak wygląda
sprawa sterowników pod w98se? Jakieś znane bugi, tipsy, itp.?
7. Marka. Jakiej marki Radki mają: najlepszą wydajność, ciche
wiatraki(chyba się bez tego nie obejdzie w przypadku maksymalnego
taktowania(nawet bez OC, o którym nic nie wiem w przypadku kart
graficznych)), dobre TV-out, support, itd.? Generalnie chodzi mi o to,
jakiej firmy Radka kupić...
8. Cena: chciałbym się wyrobić w 600-800pln... ale wiadomo-im taniej
tym lepiej dla kieszeni(i węża)

Serdecznie proszę o opinie posiadaczy Radków, jak i znawców tematu.

Mój obecny sprzęt:
1. MSI845E Max
2. C1.7(będzie niedługo P4 1.8A lub 2.0A-zobaczymy jakie będą ceny)
3. BIV80GB
4. Zasilacz 300W(akurat ;) ) Codegen.
5. SB Audigy
6. GF2mx400
7. Sieciówka 100Mb(Realtek, albo jakoś podobnie...)
8. Różne inne-bez znaczenia. Chłodzenie-dobre.

pozdrawiam
marek drozdowski

--
cut here