Re: 1,8 vs 2,26... Final.......

Autor: vertex (vertex_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 12:15:32 MET DST

> Jasnowidzow tutaj nie ma -- podkrecalnosc procesora zalezy tylko i
> wylacznie od konkretnego egzemplarza. Mozesz przyjac, ze 90% P4 na jadrze
> Northwood pojdzie bezproblemowo z czestotliwosciami z zakresu 2.4-2.5GHz,
> wyzej to juz loteria.

No to, skoro jesteśmy przy podkrecaniu 'peczwórek', to może
spróbowalibyscie podpowiedzieć mi, co się właściwie dzieje...
jest sobie PIV 1.8 North. box, na płycie MSI 845G Max.
Otóż niezależnie od ustawionego fsb, procek zostaje na 1.8
Mogę ustawić nawet fsb 200, żeby było śmieszniej, pamieci oczywiście
trzeba wtedy na 200, bo powyżej fsb 146 przy ustawieniu pamięci 266 komp
nie startuje. A żeby było jeszcze śmieszniej, w okolicy fsb 150 trzeba
zacząć podnosić napięcie na procku. jaki efekt ?
Przy ustawieniu fsb 200 komp wstaje, wyświetla efektowne PIV 3.6 GHz,
system bootuje się grzecznie (win2k server)...ale procek tak naprawdę
jest 1.8
Wskazują na to naprędce zrobione testy i popularne programiki diagnostyczne.
Nie wiem, co o tym myśleć...walnieta płyta ? (BIOS zmieniłem na ostatni
od MSI, zachowanie bez zmian). Zachowuje się tak samo, niezależnie od
tego, czy ustawię fsb 105, 150 czy 200.
Ot, zagwozdka...

jancio