Co się dzieje z tym skanerem? (może problem z chipsetem, Soyo SY-5EHM)

Autor: Lukasz Masko (ed_at_yen.ipipan.waw.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 11:53:27 MET DST

Po pierwsze - to może byc problem jednak z oprogramowaniem, ale nie jestem
pewien i dlatego piszę tutaj. Najpierw krótkie wprowadzenie:

Zakupiłem sobie wczoraj skaner Epson 1250 Photo. Skaner jest na USB. Płytę
mam starą, Soyo SY-5EHM na chipsecie VIA MVP3. Ma ona kontroler USB, z
wyprowadzeniami na płycie. Nie miałem do niej oryginalnego kabla, ale
kupiłem, podłączyłem i działało - niby. Nie miałem wcześniej żadnego
urządzenia na USB, żeby to sprawdzić. Ale wczoraj podłączyłem ten skaner.
Postępowałem zgodnie z instrukcją obsługi, zainstalowałem oprogramowanie,
potem podłączyłem skaner. Poszło niby pięknie, skaner został wykryty,
zainstalowano odpowiednie sterowniki. Jest pokazany w urządzeniach
skanujących (czy jak to tam się nazywa) w Control Panelu win98se, niby działa
poprawnie, ale oprogramowanie go nie widzi. Zainstalowałem ten sam skaner na
innym kompie (płyta na chipsecie Intela i810) i tam działa bezbłędnie.

Teraz - zanim ktoś mi zarzuci, że NTG - pytanie. Z jakim USB jest zgodny
kontroler USB z chipsetu MVP3? Próbowałem znaleźć na necie, ale tego akurat
nie mogę. Rzecz w tym, że skaner jest - w/g specyfikacji - na USB 1.1. Jeśli
chipset ma tylko 1.0, to będę musiał kupić kartę interfejsu, a wolałbym tego
uniknąć (brakuje mi już slotów). Czy jest w takim przypadku możliwe, że
skaner zostałby poprawnie wykryty, ale mimo to by nie działał?

Pozdrawiam. Łukasz.

PS. Ciekawe, czy linux go obsłuży. Muszę pogrzebać w kernelu.