Re: z jakim CHIPSET'em kupic plyte pod durona?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 11:38:10 MET DST

Użytkownik "sprocket" napisał:

> Numerolog, kurde, cyferkami się podnieca i panikę sieje... KT333
praktycznie
> _nic_ nie daje w stosunku do KT 266A, różnice są na poziomie 1-2%.

Wyczytałeś to w gazecie? Przejrzyj testy porównawcze to zobaczysz. W
niektórych zastosowaniach różnica wynosi nawet do 40%. Poza tym... nie
zauważyłem, żebym gdzieś panikę siał :-) Jeśli cię wystraszyłem, to
przepraszam. Nie czytaj takich tekstów wieczorem, gdy jesteś sam w domu.

> Przepustowość DDR 333 wykorzystywana jest praktycznie tylko
> przez kontroler DMA, procesor nie jest w stanie jej wykorzystać (FSB 266)

:-) Zapomniałeś, że procesor pracuje asynchronicznie? Wzrost wydajności dla
Athlonów przy zastosowaniu pamięci DDR333 wynosi około 4-5% (fakt, nie jest
to dużo), w przy wykorzystaniu DDR400 ok. 7-8%.

> Taaa. Które nawet poprawnie nie obsługują DDR 400.

To też gdzieś wyczytałeś, czy własne wnioski. DDR 400 jeszcze nie został
zatwierdzony przez JEDEC, więc producenci chipsetów sami implementują własne
rozwiązania. Z informacji, które czytałem, VIA KT400 jak i nForce2 bez
problemu radzą sobie z ich obsługą.

Pozdrawiam,
Snier