Zasilacz (wydaje sie dlugie, ale moze dlatego ze siedze przy 14" a w domu mam 19")

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 02 Aug 2002 - 23:23:32 MET DST

Doszedlem do wniosku, ze kupie sobie zasilacz. :)
Posiadam obudowe Big Tower z zasilaczem Megabajt (no i juz wiadomo czemu
chce wymienic), ktory to daje bardzo urozmaicone napiecia, a ze chce sobie
sprawic nowa karte graficzna (R8500 lub GF4Ti-4200), to jego wymiana jest
konieczna. Oczywiscie wolalbym kupic so bie od razu cala obudowe, ale nia
mam na razie 500zl na ten cel :( Zreszta nowa obudowe bede kupowal z nowym
komputerem na poczatku przyszlego roku. I teraz pora na pytanie:
Przegladajac archiwum doszedlem do wniosku, ze bedzie do Hunt Key 350W
(www.sirius.pl 187zl), czy to dobry wybor i dobra cena?
Zasilacz na razie ma obsluzyc: Abit SA6-R, P3-800EB, 512MB RAM PC133, HDD
80GB 7200 (B4), HDD 45GB 7200 (IBM), HDD 20GB 5400 (U6), Ati Rage128Pro
(bedzie R8500 lub GF4Ti-4200), karta siec i dzwiek, pojawi sie jeszcze tuner
lub karta video-in (Aver EZ-video, etc). W lutym zaleznie od finansow albo
kupie nowy sprzet i wrzuce do obecnej obudowy (dlatego planuje pewna rezerwe
jakosciowa - stad 350W), a bedzie to cos dobrej klasy (P4/533 lub Athlon XP
>2000+), lub jak finanse pozwola, to zostanie w tej obudowie to co jest lub
wymienie na cos w stylu Duron 1,2.
I wie ktos czy w Szczecinie gdzies maja firmowe zasilacze, bo nie przepadam
za zamawianiem internetowym (taki ze mnie konserwatysta ot, ale jak nei bede
mial wyboru, to zamowie w Syriuszu). Dzisiaj planowalem to zakupic w Wawie
(WGE), ale wszedzie gdzie wchodzilem rozmowa wygladala tak:
-Dzien dobry, zasilacz 350W....
-.... (czasem "yyyyy", "eeee", przeczace kiwanie glowa)
- ...lub 300W?
-300W tak (czesto od razu pdoawano cene: 80zl)
-(A) jakis firmowy?
-Codegen
-Dziekuje, do widzenia.

Biorac pod uwage podana przeze mnie cene, jestem w stanie wydac max 200zl na
zasilacz (tj jak zaproponujecie cos za 300, to bardziej mi sie kalkuluje
zamowienie tego za 187).
Wiem, ze temat zasilacza byl calkiem niedawno walkowany, i oczywiscie
wglebilem sie w temat i wywnioskowalem z niego tyle, iz nalezy kupic
zasilacz firmowy (tj Hunt Key, TruePower, Jamicon, Chieftec, Enlight). Ale
czy sa wsrod nich jakies mniej lub bardziej firmowe? I kolejny fakt dla
ktorego draze ten temat, to czy w/w cena tego Hunt Keya jest dobra (IMHO
tak, ale moze sie zaraz dowiem, ze mozna miec Chiefteca 350W za 200zl).

pzdr & TIA
Zbyszek