Re: Amd-ki

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 02 Aug 2002 - 13:08:54 MET DST

Użytkownik "robi" <robertsl_at_hoga.pl> napisał w wiadomości

> Słyszałem, że są jakieś blaszki do kupienia które wkłada się pomiędzy
> procesor i wentylator, aby procek się nie ukruszył. Wieceie coś na ten
> temat?

Posiadam taką blaszkę (coppershime) i stanowczo jestem zwolennikiem ich
stosowania. Widziałem wiele uszkodzonych procesorów wskutek niewłaściwego
zakładania radiatora, więc jak najbardziej proponuję jej zakup.

Tylko przy zakupie musisz bardzo uważać na tanie podróbki po 10 zł.
Porządna, dobrej firmy, np Thermaltake jest wykonana z dobrej jakości miedzi
i zrobiona wg porządnego wykrojnika. Jak przyłożysz ją do procesora, to
będzie idealnie pasowała, tak by nie stykała mostków L1, L2, itd. a jej
grubość będzie równa wysokości wystającego rdzenia proca. Tanie podróbki
mają to do siebie, że latają po całym procesorze co może doprowadzić do
przesunięcia podczas zakładania radiatora i zwarcia mostków (czyt.
uszkodzenia proca). Kolejny mankament takich wynalazków to nieodpowiednia
grubość tych płytek - zbyt cienkie nie stanowią żadnego zabezpieczenia przed
ukruszeniem, a zbyt grube podnoszą za wysoko radiator, przez co istnieje
możliwość spalenia procesora wskutek braku styku rdzenia proca z radiatorem.

I jeszcze jedna zaleta dobrej płytki: jeśli jest wykonana z miedzi, pomaga
skutecznie w odprowadzaniu ciepła z proca do radiatora (nawet do 5 stopni).

Pozdrawiam,
Sniper