Re: zmiana napiecia w grastku

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Fri 02 Aug 2002 - 09:13:30 MET DST

ProfiK wrote:

> Użytkownik "Placek" <placek2000_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Komputery które są i były u nas sprzedawane, są z tych samych części które
> można
> dostać w Europie zachodniej, skoro u nich nic się nie dzieje (a mają 230V
> już od dawna)
> to u nas też będzie OK.

dokładnie
- to zasilacze impulsowe, poradziły by sobie nawet z 250 V,
gorzej będzie z typowymi urządzeniami oporowymi
(np. żarówki)
wg teorii moc pobierana przez te urzadzenia (wiec i opłaty)
wzroście o 10%, a ich żywotność - o ile dobrze
pamietam ze szkoły - zmaleje o 1,8 raza
ale to temat nie na tą grupę

R.