Re: problem z TV - OUT (komp) -> TV

Autor: patch (sicil_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 17:02:10 MET DST

> co do podlaczen. wszsytkie urzadzenia w calym pokoju mam (i mialem)
> podlaczone do tej samej fazy (tego samego gniazdka?)
..zawsze pozostaje obrócenie nieuziemionej wtyczki

> podobno spali sie jakis przetwornik cyfrowy. ja nie wiem tak naprawde co
> jest walniete wiec nie bede sie z nimi klocil.
No tak, jaki to OTV?. Tak jak powiedziałem porządny tv jest zabezpieczony
i wejście każdego scalaka również. Stawiam na uszkodzenie jakiegoś drobiazgu.
Dobre OTV standardowo sprzedawane są ze schematami więc sam możesz wyśledzić
czy pomiędzy wejściem a procesorem sygnałowym jest jakiś dodatkowy scalak
(przełącznik itp.). Jakby nie patrzeć jeśli do wymiany jest jeden scalak
to nie powinno być problemu.

> zaq 10 razy tyle ile ty dales za naprawe wejscia w twoim magnetowidzie.
Jako stary "inż" swój sprzęt naprawiłem sam ...:) z serwisami jest zbyt dużo
użerania.

OT

> jestem niestety elektro-laikiem wiec chialem prosic o przetlumaczenie
> fragmentu
Generalnie chodziło mi o to że jeśli bo kablach krążą jakieś ładunki to
dla laika objawia się to "kopnięciem"/widoczną iskrą. Chwytasz dłonią
za masę wtyczki przewodu antenowego, zbliżasz się do gniazdka, 0.5-1mm
i widzisz i czujesz "kopnięcie" (bardziej amatorskiego opisu niestety nie
umiem wygenerować;)) - to znak że coś jest nie tak.
Innym takiem "znakiem" są zwykłe zakłócenia na ekranie tv i jest to dość
pospolite.

Izolacja galwaniczna, w przypadku anten, oznacza podłączenie centralnej żyły
i masy do złącza tv poprzez szeregowo włączone kondesatory np. ceramiki 1nF.
- ewentualnie coś bardziej zaawansowanego.

Sztuczki tej niestety nie można zastosować łącząc komp z tv via S-Video lub AV