Re: Nie kupujcie ECSów

Autor: Bogdan (bogdan_at_formica.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 11:20:09 MET DST

> bo
> producentów
> ABity,Asusy
>
> Ta Abity też się sypią i notorycznie wracają na serwis.
> Powiedziałbym chcesz mieć problemy kup se Abita nie ECSa.

==========
No to lekko przesadziles. Fakt Abity wracaja do serwisow(czasami) ale bardzo
czesta sa to dobihjane plyty z ktorymi "serwisanci" nie potrafia sobie
poradzic. Abit jest plyta o duzych mozliwosciach i nie tylko on, obecnie
kilku co ambitniejszych producentow serwuje plyty glowne majaca mozliwosc
dowolnego ustawienia sobie sprzetu. NMa to swoje wady i zalety. Jezeli
znasdz sie na kompach w stopniu wiekszym niz dobrze jestes wesatnie z takich
plyt zrobic system stabilny jak skala i niesmowicie wydajny, brak wiedzy w
tym temacie zameczy, zdenerwuje i poczyms takim zaczynaja sie nazekania na
Abita. Pracuje z kompami od 88 roku, kilka juz dobrych lat zajmuje sie
zawodowo serwisowaniem kompow ( ok1000 serwisow rocznie, polegajacych na
naprawie kompa a nie stwierdzeniu ze jest be), nigdy nie zdarzyl mi sie
przypadek aby plyta Abita byla fabrycznie nie sprawna(ani jeden) przez kilka
kilka sztuk tych plyt musialem uznac za calkowicie niesprawne. ale czym to
jest spowodowane?- banalne otuz w starszych modelach przystosowanych do PII,
mozna zminic bios, ktory umozliwa podlaczenie PIII. Soft menu (calkowicie
programowe stwerowanie napieciem zasilania) umozliwa taka zmiane napiec. Ale
PIII ma znacznie wiekszy pobvor mocy niz mniejsze modele PII i niestety
zasilacze na plycie nie zawsze musza to wytrzymac na dluzsza mete.
Charakterystyczne jest wtedy wybrzuszenie kondesatorow w ukladzie zasilania
procka.

--- no coz a Ecs, moze ijest najwiekszym producentem plyt glownych, robi je
pod roznymi nazwami (np. PC-chip, zwany tez pc -shitem)ale na 10 plyt excs-a
o tej samie nazwie kazda jest inna i kazda ma problem z czyms innym.
Problemy z transferem pamici ma co druga, nie chodzenoe porawnie w trybie
DMA, no i po roku 3/4 plyt pada (najczescijuklad dzwiekowy).Ale sa korsze
plyty ( najczesciej tez produkowane przez ecs-a do ktorych on sam nie chce
sie nawet przyznac np.: Merkury.)

Bogdan
Ps. Firma po raz pierwszy sciagnela ecs-y na moja prosbe i(po wlace z nimi)
nie sprzedaje sie tych, momo niskiej ceny i tego, ze knkurencja na ich
stawia ( a raczej stawiala, bo nawet zatywardziali tandeciaze maja juz dosc
problemow z ecs-ami i powoli coraz mniej firm proponuje takowe)