[NTG?] Problem z Yamaha QY100

Autor: tnt (tnt_at_outernet.com)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 11:40:29 MET DST

Witam,
Mam problem, z którym nie wiem dokąd się udać,
(proszę o wyrozumiałość lub skierowanie mnie na
właściwą grupę).

Jakiś czas temu koleś kupił sobie sekwencer Yamaha
QY100. Nawet fajny, tyle że w komplecie nie było
kabla do połączenia go z PC (Host-PC). Taki kabel
zrobił mu na zamówienie facet ze sklepu . Okazało się, że
zrobił go nie dość dokładnie (ponumerował sobie piny
odwrotnie). Nie działało.

Przelutowałem ten kabelek i zaczęło działać...
Działało niestety 2 dni. Po dwóch dniach zaczęły się
problemy, czasami była łączność, czasami nie. W końcu
komputer w ogóle przestał widzieć "radyjko".

Sprzęt trafił do naprawy, po tygodniu wrócił do właściciela
sprawny. Niestety bez słowa wyjaśnienia nt. przyczyn
uszkodzenia. Minęło jakies pół roku, aż tu wczoraj dzwoni
do mnie koleś, że zaczyna się dokładnie to samo co na
początku. Komp czasami widzi QY100, a czasami nie widzi.

Obawiam się, że "radyjko" znowu pada.
Czy ktokolwiek z grupowiczów może mnie oświecić?
Jaka może być przyczyna, że tak po prostu QY100 się
psuje? Czy jest to sprzęt jakoś szczególnie wrażliwy, czy też
może akurat ten egzemplarz jest niezby trafiony? A może to
wina samego komputera? Jakieś ładunki elektrostatyczne,
czy coś w tym rodzaju? Teraz sprzęt jest jeszcze na gwarancji,
ale może się zdarzyć, ze po tej naprawie znowu za pół roku
padnie (a gwarancji już nie będzie).

Wreszcie, czy gdziekolwiek mogę znaleźć schemat kabla
połączeniowego między QY100 a PC (ten do portu COM)?
Schemat ten jest co prawda opisany w instrukcji, ale chciałbym
się upewnić, że jest tam przedstawiony prawidłowo (instrukcja
jest tłumaczona).

Za wszelkie sugestie z góry wielkie dzięki,
Pozdrawiam, Tadek.