Re: bolaczka wybory monitora lcd

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Tue 23 Jul 2002 - 08:39:34 MET DST

Luke wrote:

> W zadnym profesjonalnym studio nie uzywa sie lcd do pracy,

Ty myślisz o studiu graficznym, tak ?
a ja o popularnych biurach pracy, gdzie masowo kupuje
się komputery - generalnie do popularnych zastosowań
związanych z daną pracą. Tak się składa, że wszedzie,
dosłownie gdzie się człowiek nie ruszy, tam sa komputery.

> chyba ze dla
> sekretarki.

oczywiście !

powiem Ci, ze w pewnej firmie zmienia sie system komputerowy
system bedzie inny i praca dla 60 ludzi również ...
otwarta jest inwestycja na zakup 60 stacji roboczych-terminali
jakie kupuje sie monitory ?
- oczywiscie LCD :-)

a wracajac do studiów graficznych
tutaj też nie masz racji, ponieważ okazuje się iż graficy też lubią
pracować na LCD, ale w wersji na dwa monitory.

nie jestem grafikiem, wiec trudno mi sie tutaj na ten temat
wypowiadać, ale gotowe juz prace graficzne zdecydowanie
lepiej prezentują sie na monitorach LCD niż na CRT.

> A jesli chodzi ze crt nie sa ulepszane to powodem jest tez fakt
> ze w sumie to chcesz miec jeszcze lepszy obraz niz masz teraz???
> Stajemy przed granica jaka jest ludzkie oko, pozatym pozostaje problem karty
> graficznej, kto podlacza monitor przez kable bnc zeby miec lepsza jakosc???
> LCD moze i beda dobre, ale jeszcze nie teraz,

hm ...
wielu ludzi jest niestety innego zdania ...
ale to dobrze - spadną koszty produkcji i LCD będą kosztować
tyle co CRT.

> a biorac pod uwage stosunek
> cen monitorow lcd i crt to wypada duzo lepiej on dla mon. crt.

zgadza się

na koniec moze powiem do czego mnie jest potrzebny komputer
oczywisie w domu, czyli hobbystycznie :-)
robię dużo zdjeć, cyfrakiem, a potem ... lubie je oglądać w komputerze :-)
mam LCD (EIZO) bo wg. mnie takie zdjecia lepiej prezentują się własnie
na tego typu monitorach.
tego samego zdania są róznież osoby postronne, czyli kompletnie
nie zwiazane z tematem, a lubiące oglądać zwykłe zdjecia z wakacji.
(prezentacje zorganizowałem monitorze EIZO i CRT Sony FD trynitron)
karta Matrox G550 pracujacej w trybie dualhead)

Rafał