Kości

Autor: Leszek (karwin_at_klienci.pkobp.pl)
Data: Tue 23 Jul 2002 - 00:56:01 MET DST

Chodzi o kości pamięci - oczywiście.
Od pewnego czasu bawię się z b. starym komputerem próbując przystosować go
do normalnych warunków. Udało mi się m.in. "zmusić" go do obsługi HDD 3,2
GB, chociaż płyta główna i BIOS przystosowane są do max. 2,1 GB. Teraz
zająłem się RAM-em. Mam 2x4 MB i 2x16 MB SIMM, co daje 40 MB, ale znowu BIOS
widzi tylko 24 MB. Zakładam, że są tu 2 wyjścia z problemu:
1. Upgrade BIOS-u. Mam stałe łącze i naprawdę kilka nocek poświęciłem na
poszukiwania, ale nic nie znalazłem nawet na ftp://ftp.intel.com . Może ktoś
z szanownych grupowiczów mógłby mi w tym pomóc? BIOS to American Megatrends
1.00.16.AX1 10/10/95, a płyta Intel Corporation 82434LX/NX
(Mercury/Neptune).
2. Jakaś sztuczka, podobnie jak z twardym dyskiem, polegająca na "oszukaniu"
BIOS-u, lecz dla systemu operacyjnego i oprogramowania pozwalająca
wykorzystać całe 40 MB RAM-u.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

--
Leszek