dziwne zachowanie dysku twardego

Autor: Rollo Tomasi (rollo_tomasi_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 18:53:15 MET DST

Witam

Dysk twardy (Fujitsu 40GB 5400 rpm silent) ostatnio się dziwnie zachowuje.
Otóż czasami nie pojawia się w Biosie i dopiero ponowny reset pomaga.
Gdy już się ładuje system, dysk zatrzymuje się na kilkanaście sekund
i "cyka" co sekundę.
Taka sama systuacja zdarza się czasami także podczas otwierania katalogu i
kopiowania.
Nie mogę wtedy wykonywać żadnych innych czynności, nawet kursor się nie
porusza.
Czasami po kilkudziesięciu sekundach wszystko wraca do normy,a czasami
pomaga tylko reset.

Dodam jeszcze, że niemal po każdym restarcie tryb pracy zmienia się
automatycznie z DMA na PIO i muszę ponownie ręcznie ustawiać DMA.

czy to wina systemu (Windows XP Pro) czy może dysk nadaje się do wymiany?

Dysk jest podpięty jako master na IDE0 i chodzi na ATA100. Mam zainstalowane
Via4in1 w wersji 4.36.

Z góry dziękuje za pomoc

RT