Straszne zakłócenia w dźwięku pod W2K/98

Autor: Dariusz Antoniak (dariusz_antoniak_at_pf.pl)
Data: Sun 21 Jul 2002 - 19:06:13 MET DST

Problem jest taki, że zupełnie losowo (to znaczy raz po uruchomieniu systemu
problem jest, a raz go nie ma) W2K wszelkie próby odtworzenia pliku mp3 albo
wav podejmowane są ze strasznymi zakłóceniami (trzaski, charczenie) a poza
tym plik odtwarza sie 2, 3 razy szybciej i do tego niezbyt miarowo (zmienna
prędkość). W W98 problem pojawia się o wiele rzadziej, ale też się zdarza.

Sprzęt to: Duron 850, Shuttle Ak 31 2.0, SB 128 PCI, 128 MB Nanya

Czy to naprawdę wina sterowników jak ktoś mi wcześniej sugerował ?
Instalowałem sterowniki z płyty instalacyjnej SB, 4i1 Via z płyty Via (4.29)
a próbowałem też 4.37. Zmieniełem tez sterowniki na jakieś najnowsze z
witryny Creativa i też nic nie pomogło.

Wiem, że ktoś chyba pisał o tym kilka razy na grupie, ale jak długo można
szukać nowych sterowników do starej karty ? Dodam jeszcze, że ostatnio
używam programu Wpcrset do ustawiania odpowiednich rejestrów chpsetu (KT
266) na zadane wartości. Ma to służyć niby do chłodzenia CPU i muszę
przyznać, że działa. Ale po zmodyfikowaniu tych rejestrów (gdy program
ładuje sie na starcie) dźwięk jest zakłócany praktycznie zawsze.

Może to ma jednaj jakiś związek z tym KT 266, skoro wcześniej było źle tylko
czasami, a teraz jest non stop. Co jeszcze można zrobić ?

Darek