Seagate i jego czarodziejskie Toolsy

Autor: Bosman Zorz (USUNbosman.USUNzorz_at_interia.pl)
Data: Sun 21 Jul 2002 - 19:34:47 MET DST

Witam,

Udalo mi sie zmusic do wspolpracy Barracude IV 40 GB na starenkiej
plycie glownej. Uzylem do tego celu oprogramowania dostarczonego przez
Seagate -- koniec koncow sukces, widac cale 40 GB, FAT32.

Ale w trakcie ustawiania partycji pada pytanie jaka wielkosc klastra
ustalic. Wybralem domyslnie, wiec ustawil jak nalezy 32 kB. Byly jednak
i inne mozliwosci, w tym kuszaco wygladajacy 1kB. :-) Chcialem sie
zapytac o co tu chodzi - czy mozna wybrac mniejsza wartosc i jak to
ewentualnie wplynie na wydajnosc?

I drugie pytanko. Dysk przestawilem sobie na UDMA2/33 bo taka mam plyte.
Przy okazji jednak tego przestawiania zerknalem na swoj drugi dysk
ST52520A 2,5 GB - progrma pokazal, ze disc capability jest 4MB/s!!! I
zgadzaloby sie to z innymi objawami, w trakcie instalacji Barracudy,
tego Seagate'a 2,5 wykrywal jako 'other device' z napisem 'BIOS
blablabla... (nie pamietam)'. Macie jakies pomysly? (Dysk jest ustawiony
jako goly master na drugim kanale IDE)

--
Pozdrawiam -- Wasz Bosman Zorz