Re: Cos mi sie ten Modecom nie podoba ...

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 20 Jul 2002 - 21:03:11 MET DST

> nie. sa przegiete - vbatt za duze, 5v za male, jeszcze na granicy, 12v za
> duze, jeszcze na granicy, ale -5v to juz totalne przegiecie...
>
> btw: ciekawe kiedy cos sie sypnie ;)

Napięcie bateryjki przegięte...heh, CMOS jest bardzo tolerancyjny, jeżeli
chodzi o napięcie, wynika to z technologii. 5V nie zaszkodzi, a w niektórych
wersjach CMOS toleruje nawet do 18 V.Ogólnie jest tak: tolerancja napięć
dodatnich z zasilacza wynosi 5%, ujemnych - 10 %. Wobec tego tylko to
nieszczęsne -5 V przekracza granice tolerancji. Niestety, nie wiem do czego
jest wykorzystywane to napięcie, może ktoś się odezwie....
pozdro...
sprocket