Re: dobra płyta pod dużą ilość pamięci.

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Sat 20 Jul 2002 - 13:03:09 MET DST

wnoto_at_poczta.onet.pl wrote:
> Chciałbym zakupić płytę na której będę mógł osadzić 2 GB pamięci
> operacyjnej. Nie mogę kupić serwera z prawdziwego zdarzenia ale taka

prawie każda współczesna płyta główna to umożliwia ale UWAGA: każda
płyta ma ograniczenie liczby banków pamięci. Np. płyty na VIA do Athlona
mają zwykle ograniczenie do 4 banków i 3 (czasem 2) moduły pamięci .
Oznacza to, że NIE możesz umieścić na płycie 3 dwustronnnych (dwu
bankowych) modułów pamięci, bo wtedy przekroczysz maks. liczbę banków
pamięci. Możesz umieścić np. 2 jednostronne moduły 512MB i jeden
dwustronny 1GB (razem 4 banki) , ale takie pamięci ciężko kupić. To
tylko przykład obliczeń, dokładniejszych danych musisz szukać w
dokumentacji płyty głównej :>>

B.