Re: Jakosc obrazu z GeForce do bani. Czy konieczny Matrox?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 20 Jul 2002 - 11:47:18 MET DST

> Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jaką rolę w 'ostrości obrazu' odgrywa karta
> graficzna??? Przecież to od monitora zależy, karta dostarcza tylko sygnał.
> --
> Samotnik

Karta graficzna musi przetworzyć zapisany w pamięci RAM obraz cyfrowy, na
analogowy, zrozumiały dla monitora (problem nie dotyczy oczywiście DVI).
Zajmuje się tym układ RAMDAC, czyli przetwornik cyfrowo-analogowy. Jego
podstawowymi parametrami są: ilość przetwarzanych bitów w jednym cyklu (ale
tu raczej nie ma różnic - standardem jest 24) i pasmo przenoszenia- im
szersze tym lepsze. I tu właśnie mogą być różnice. Oczywiście ważną rolę
pełni także wykonanie karty, no ale to raczej oczywiste...
pozdro...
sprocket