Re: Wylaczanie monitora - NEC FE750+

Autor: Henry\(k\) (tnij_to_henrico_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 19 Jul 2002 - 21:13:58 MET DST

Użytkownik "Adam Zielinski" <adamziel_at_spam.go2.pl> napisał w wiadomości
> Witam grupowiczow!
> W tym tygodniu kupilem sobie nowy monitor NEC MultiSync FE750+ - bardzo mi
> sie podoba!

Mi też, mam od 2 lat FE700 :-)

> Mam jednak watpliwosci odnosnie wylaczania go - w instrukcji nic nie
pisze.
> Otoz po wylaczeniu sie komputera, monitor tez sie wylacza - przechodzi
jakby
> w stan czuwania - zielona lampka kontrolna zmienia kolor na blado
czerwony.

Tak, przechodzi w stan czuwania, wyłączają sie wszystkie układy oprócz
głównego procesorka a zasilacz przechodzi w tryb obniżonego poboru prądu.

> Obok tej lampki jest duzy przycisk do calkowitego wylaczenia monitora -
> podobny do tego jaki jest w telewizorach na pilota. Mam pytanie - czy tym
> przyciskiem tez wylaczac monitor? - nie bedzie mu to szkodzilo? - w

Można, ale po co?

> telewizorach przeciez nie jest zalecane uzywanie tego glownego przycisku -
> to psuje telewizor!

To nie psuje telewizor. Pracuje wtedy guzik, który ma ileśtam tysięcy cykli
włącz/wyłącz i prędzej on padnie..
Faktem też jest, że zasilacz telewizora najczęściej uszkadza się przy
włączaniu napięcia takim guzikiem.
Faktem też jest, że pracujący na czuwaniu zasilacz także może wyzinąć ducha
w wyniku zakłóceń w sieci (wi poszedł tak właśnie dwa tygodnie temu mały
TV).
Także jeden diabeł. Zrób tak, abyś się dobrze z tym czuł.

>Po ponownym go uruchomieniu, monitor tak nieprzyjemnie
> "warczy"

Włączają się cewki rozmagnesowujące maskownicę kineskopu (w opcjach monitora
możesz sobie też to sam włączyć w każdym momencie - Degauss) - likwidują
zakolorowanie obrazu najczęściej na rogach kineskopu w wyniku magnesowania
się maskownicy polem magnetycznym ziemskim jak i sztucznym (np. głośniki
obok monitora).

>Czy w takim czuwaniu monitor ciagnie duzo pradu?!

Pisze w instrukcji.

> Dzieki za odpowiedzi.

Nie ma sprawy.

> Pozdrawiam.