Re: P³ytka Peltiera

Autor: Dexter (dexter_at_astercity.net)
Data: Fri 19 Jul 2002 - 20:13:03 MET DST

> Jak± ró¿nicê temperatur mo¿na uzyskaæ po przeciwnych stronach p³ytki
> Peltiera?
>
> Czy kto¶ z grupowiczów spotka³ siê mo¿e z takimi danymi?
>
> Bardzo interesuje mnie jaka mniej wiêcej by³aby temperatura po obu
stronach
> p³ytki o okre¶lonej powierzchni gdyby nie styka³a siê ona z ¿adn± inn±
> powierzchni±, przy zasilaniu np. 12 V i w warunkach normalnych.

Producenci podaja maksymalna roznice temp pomiedzy okladzinami w granicach
70C. Dotyczy to warunkow idealnych czyli odizolowania od otoczenia. Gdy nie
obciazysz peltka ale i nie odizolujesz od otoczenia to mysle ze realna do
uzyskania roznica temperatur moze wyniesc 50C. Ja uzyskiwalem roznice rzedu
30C na obciazonym peltku przez celerona 333_at_560 czyli okolo 35W mocy
cieplnej.
Pozdro
Dexter