Re: Dwoch graczy na jednej klawiaturze...

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Fri 19 Jul 2002 - 16:05:15 MET DST

On Thu, 18 Jul 2002, Wojciech Giersz wrote:

> Od klawiatury. Nie wiem dokladnie na czym problem polega (elektronik ze
> mnie zaden i uklady z trudem od pajakow odrozniam ;) ), ale ogolnie zasada
> jest taka, ze starsze i bardziej "firmowe" klawiatury radza sobie z tym
> bezproblemowo, nowoczesne no-name'y zas wcale (zapewne oszczednosc na
> podzespolach). Z nowych klawiatur tego problemu nie maja np. modele
> KWD-855 (rozprowadzane przez Optimusa) i niektore modele Compaqa. Coz,
> zostaje potestowac.

 Oszczednosc na diodach. Przy jednej diodzie na klawisz, obsluzyc
(odroznic) mozna wszystkie klawisze wcisniete na raz. Przy mniejszej
liczbie diod i pewnych kombinacjach wcisnietych klawiszy wystepuje prad
wsteczny i opisane problemy. Z oszczednosci producenci umieszczaja diody
zwykle tylko w obwodach klawiszy uzywanych typowo w kombinacji z innymi
(<Alt>, <Ctrl>, <Shift>, etc.), tak by one nie sprawialy problemow.
Kombinacje innych klawiszy moga dzialac albo nie, w zaleznosci od rzedu i
kolumny matrycy klawiatury, ktore lacza.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +