Re: wyciszanie zasilacza

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Fri 19 Jul 2002 - 12:33:45 MET DST

PCet wrote:

> Witam wszystkich.
>
> Czy ktoś próbował wyciszyć zasilacz. Wiatrak w nim powoduje dużo hałasu
> i mimo to radiatorki w zasilaczu są bardzo gorące. Boję się że po zwolnieniu
> wiatraczka spalę zasilacz. Ma ktoś jakieś doświadczenia?

ja kiedyś zrobiłem tak :

zrobiłem rurę o długości 40 cm i średnicy 20 cm, wewnątrz wytłumiłem
materiałem zwiękochłonnym (gruba i delikatna gąbka)
juz gotowe przyłożyłem do ucha - dzwiek jak z mikrofonu
kierunkowego :-)
to przymocowałem do wiatraka od zasilacza, a w odległości 10 cm
od wylotu tej rury zorganizowałem dodatkowy dzwiękochłonny ekran,
tak aby pozostałość szumu jaka uchodziła od wiatraka mogła
sie jeszcze wytłumić :-)
efekt :
po przyłożeniu tego wszystkiego zaczałem słyszeć wentylator
od procka :-)
znaczy pomogło ...
a wentylacja nie uległa raczej pogorszeniu.

niestety, teraz sie przeprowadziłem, komputer mam w innym
ciasnym miejscu i z ów 'tłumiącej ruły' musiałem zrezygnować.

ale kto ma dużo miejsca za kompem temu polecam ten panent.

Rafał