Re: Athlon 1800+ jako 2000+

Autor: J. Marcin Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Thu 18 Jul 2002 - 17:38:18 MET DST

Użytkownik "Sniper" <Sniper10000_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Kupiłem płytę MSI KT3 Ultra ARU z prockiem Athlon 1800+.
> Po przeprowadzeniu kilku testów wydajności postanowiłem spróbować go
trochę
> podkręcić. Ustawiłem magistralę na 140 MHz (mnożnik bez zmian, czyli
11,5x).
> Po restarcie, płyta wyswietliła mi nazwę procesora jako Athlon 2000+. Z
tego
> co wiem, oryginalny Athlon 2000+ osiąga prędkość 1,67 GHz, tymczasem po
moim
> zabiegu było jedynie 1,61 GHz. Czy to możliwe, że procesor z podkręconą
> [...]

A moze chodzi o to, ze nie ma czegos takiego jak Athlon XP 1950+
1800+ ma zegar 1,53
1900+ 1,60
2000+ 1,67

jak ty masz zegar 1,61 to sa poprostu 2 wyjscia - albo zanizy i pokaze 1900+
albo zawyzy i pokaze 2000+. Jak widac wybral to drugie.
Nie sadze by BIOS przeprowadzal jak sugerujesz "test wydajnosci"
bardziej prawdopodobna jest kontrola czestotliwosci.

Pozdrawiam
JMR