Gry FPP wieszają komputer - co to może być ?

Autor: Dariusz Antoniak (dariusz_antoniak_at_pf.pl)
Data: Thu 18 Jul 2002 - 04:37:19 MET DST

Problem taki jak w temacie - występuje tylko w grach z grafiką 3D. Podczas
normalnej pracy nigdy. Obraz zastyga i tylko dźwięk się zapętla. Po
CTRL-ALT-DEL dźwięk albo przerywa, albo cichnie. Raz też zdażyło się, że W2k
zakończył grę w tej sytuacji (choć nie wiem jak mu się to udało). Raz też
zdażyło się, że W98 wypluł soczysty komunikat ze stertą bezsensownych błędów
(szkoda, że nie zrobiłem zrzutu - prawdziwa sieczka). Zazwyczaj jednak
wszystko wiesza się bezpowrotnie.

Sprzęt to: Dream G2 MX 400, Shuttle Ak31 2.0, Duron 850, 128 MB RAM Nanya,
SB 128 PCI , Pentagram Hex

Wydaje mi się, że to zależy od temperatury. Jak zacznie się wieszać, to po
restarcie ciepłego sprzętu zawiesi się znowu dość szybko. Wczoraj zdjąłem
obudowę i skierowałem na komputer strumień powietrza z pokojowego
wentylatora. Pomogło na kilkadziesiąt minut, potem znowu się zawiesił.

Kiedyś wiatraczki CPU i GPU chodziły na napięciu 5V (ze względu na hałas).
Teraz przyszło lato i musiałem przełączyć na 12 V, bo komp się przegrzewał i
działało zabezpieczenie termiczne. Ale to nie pomaga. Temperatura CPU
normalnie to ok. 47-50 stopni, jak się rozbuja to dojdzie do 55 max. W
obudowie jest około 43 stopni. Czy to nie za dużo ? W pokoju około 30
stopni. Tak, to jest dużo. Dodam, że nie ma dodatkowego wiatraka
wydmuchującego powietrze z kompa. Mierzyłem też temperaturę radiatorka GPU -
35 stopni, ale to nie dokładny pomiar, więc mogła być trochę wyższa.
Radiatorek jest ciepły, ale nie gorący, a poza tym wcześniej dokładnie
wysmarowałem go pastą silikonową, zanim dokręciłem do GPU. Więc chyba raczej
nic się nie przegrzewa...

Wcześniej przez jakiś czas miałem S3 Trio i może nie grałem w jakieś duże
ilości gier 3D, ale dałbym głowę, że nic się nie zawieszało. Jaki może być
problem tego, co się dzieje ? Naprawdę coś się przegrzewa ? Ale co ?

Darek