Problem z CD ROM

Autor: Jarek (nospam.djberg_at_wp.pl)
Data: Thu 18 Jul 2002 - 01:14:44 MET DST

Witam !!!
Mój CD ROM Samsung SC 148 S podczas włączania komputera po dłuższym
okresie wyłączenia pomimo tego, że nie ma płyty w środku uruchamia
silnik tak, jakby ona tam była. Nie dzieje się to ciągle, raczej są to
losowe przypadki. CD rom jest podłączony jako master do drugiego
gniazda IDE (na pierwszym jest HDD WD 6.3 GB). Po odłączeniu
twardziela ten problem nie występuje.
Zauważyłem, że dioda CD ROM-u miga podczas włączania kompa, oraz
krótko potem jak następuje start systemu z HDD (obojętnie jakiego) i
wtedy to właśnie następuje rozruch silnika.
Próbowałem wgrać nowy firmware, ale skończyło się na komunikacie, że
ten model nie obsługuje flashowania, dziwne, bop firmware w wersji
SS09 było na stronie producenta, a ja mam wersję SS06, myślałem, że to
firmware jest sprawcą problemu.

Płyta główna ATC 6320M

Czy ktoś może mi pomóc? Dzięki z góry

--