Re: Pytanie o gwarancje, rekojmie

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Wed 17 Jul 2002 - 21:30:24 MET DST

Użytkownik "abs" <abs_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie do bieglych w tematach gwarancji, rekojmii i walki o
> egzekwowanie praw klienta. A mianowicie, czy jesli np. taki moj _trzeci_ z
> kolei IBM DTLA padnie to mam prawo zadac zwrotu pieniedzy czy tez jedyne
> co moge dostac to nowy dysk ?

juz po pierwszej wymianie mozesz zadac zwrotu gotowki z tytulu rekojmi.
Sprzedawca nie ma manewru - po 14 dniach automatycznie rekojmia jest uznana
za przyjeta. Jezeli sklep kreci powolaj sie na kodeks cywilny art 560
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

jedyny kruczek wady nieistotne raczej nie ma zastosowania w elektronice. Tzn
sprzet albo dziala albo nie dziala. Poza tym Rzecznik Praw Konsumenta zawsze
ci pomoze w sadzie a sklep na adwokata nie ma kasy zwykle. Poza tym na 99%
ma wtope.

--
lobo_at_space.pl
gg 1287117