Niepewny START komputera !

Autor: M.Szelc (szelc_at_go2.pl)
Data: Wed 17 Jul 2002 - 06:50:30 MET DST

Witam !

Dwa tygodnie temu wymieniłem w komputerze opartym na płycie "Intel Triton
i430 pci" (Hot -555 v.1.52) procesor z Pentium 120MHz na Pentium MMX 166MHz
. w związku z tym zmieniłem taktowanie z 60Mhz na 66MHz oraz mnożnik z 2x na
2.5x Zmianiłem też napięcia dla procesora z 3,3V na 2,8V / 3.3V.
Wszystko pracowało poprawnie.(przynajmniej tak mi się wydawało), lecz od
pewnego czssu zauważyłem że mój komputer nie za każdym razem startuje po
włączeniu. Wygląda to tak: zapalają sie diody "Power" i "Hdd" , mrugną diody
na klawiaturze i CDR - nie ma żadnego sygnału z głośniczka, a ekran
monitora pozostaje ciemny (na wyświetlaczy pod ekranem monitora pojawia się
komunikat "NO SIGNAL"). Pomaga dopiero kolejne włączernie komputera lub
wciskanie przycisku RESET. Stan taki pojawia się też przy wychodzeniu np. z
menu BIOS'u. Po udanym starcie komputer pracuje prawidłowo bez żadnych
zwisów. Objaw związany ze startem nie jest regularny, chociaż coraz
częstszy!
Co więc może być tego powodem ---- procesor? pamięć? ---- brak przejścia na
złączach? Dodam tylko, że starałem się już dociskać wszystkie niemal
połączenia.

--