Re: AOC, czy miro?

Autor: Tomasz Jurgielewicz (biuro_at_a3.pl.nospam)
Data: Tue 16 Jul 2002 - 10:10:39 MET DST

> Parametry obu są dość zbliżone, a różnica w cenie - znaczna. Wiadomo,
miro -
> firma, a zdrugiej strony AOC ma dość dobrą opinię wśród użytkowników.

AOC i dobra opinia!? Ktos, kto do tej pory korzystal np z 15" Daewoo moze
taka opinie wystawic. Parametry to on ma moze i zblizone ale na papierze.
Wiekszosc wspolczesnych monitorow oferuje parametry typu rozdzielczosc i
czestotliwosci odchylania powyzej ergonomicznych. Pozostaje jeszcze jakosc
samego obrazu. Wezmy chocby blad zbieznosci (covergence), ktory nigdzie nie
jest podawany, a ma fundamentalne znaczenie jestli chodzi o najbardziej
meczacy i szkodliwy aspekt w eksploatacji - ostrosc. Doloz do tego inne:
rownomiernosc rozswietlenia, wiernosc i nasycenie barwy, geometria,
sprawnosc trafopowielacza przy gwaltownych zamianach jasnosci, czy chocby
rodzaj i producent kineskopu i dostepnosc serwisu pogwarancyjnego.

Wez pod uwage ze monitor jest najslabszym ogniwem zestawu komputerowego. Tym
z ktorym masz fizyczny kontakt. Bedziesz sie w niego wpatrywac kilka lat z
odleglosci 30-50 cm. Za zaoszczedzone pieniadze po tym okresie kupisz sobie
dobre okulary.

Generalnie powinny obowiazywac zasady.
1. Monitor kupuj najlepszy na jaki cie stac, za reszte komputer - nie
odwrotnie.
2. Nigdy nie kupuj najtanszych modeli danego producenta. Chocby byl nie wiem
jak renomowany.
3. Lepiej dla oczu bedzie kupić najlepszą (najdrozsza) 17"-tkę niż najtanszą
19"-tkę.

Pozdrawiam
Tomasz