Re: Asus P2B i proc 1GHz

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Mon 15 Jul 2002 - 12:53:17 MET DST

> Czytalem watek "Jaki unowoczesnić stary komputer" oraz FAQ i sie
> troche zmartwilem. Posiadam rev. 1.02 plyty Asus P2B, ...

ja tez posiadam taka plyte i ten revision - mam wrzuconego Celerona 1000
(coppermine) - od pol roku

- BIOS mam w wersji 1012
- szukalem przejsciowki z regulacja napiec - ale obecnie ciezko trafic "cos
firmowego" :-( wiec kupilem taka bez regulacji
- poniewaz na tej plycie nie sa obslugiwane napiecia dla procka mniejsze niz
1.8V - musialem jakos wymusic napiecie wyzsze niz domyslne dla procka
1.75V - polaczylem ze soba na przejsciowce 2 piny (VID1 z Vss) i mam
napiecie 1.85V - procek chodzi stabilnie na FSB 112MHz
- jak chcesz sie dowiedziec ktore piny nalezy polaczyc to looknij np tu
http://www.vr-zone.com/guides/p3mod/
a do laczenia uzylem lakieru przewodzacego prad ELECTON 40AC (cena okolo
20zl) - i nic nie trzeba lutowac a ten lakier schodzi zwyklym acetonem -
najwazniejsze to polaczyc dokladnie

mialem podobny dylemat czy Celeron czy PIII i wybralem tego 1 bo - tanszy i
chodzi na szynie 100MHz a typowe PIII 1000 na 133MHz wiec nie wszystkie
karty rozszerzen moga dzialac na tak "podkreconym" PCI = 44.3MHz

niepodkrecony Celeron 1000 wydajnoscia zblizony do PIII 800E (8x100), a po
podkreceniu do 1120MHz miedzy PIII 800EB (6x133) a PIII 933 - zalezy od
"benchmarku"

pozdrawiam

PS jeszcze ani razu nie wywalil sie w Photoshopie [szczescie ?] - testowane
kilka wersji 5.0, 5.5, 6.0