Baracuda IV problem

Autor: Szymon Życiński WP (sz_zycinski_at_wp.pl)
Data: Sun 14 Jul 2002 - 19:19:09 MET DST

AvE!

    No wlasnie mam z tym cudem problem. Po wpieciu do kompa jakos tak dziwne
przedluzal mi boot kompa (post i te rzeczy). Pozniej po zalozeniu partycji
jak siedzial na secondary slave (a foramtowanie w PM trwalo ponad 1,5
godziny!!!) przepialem go na primary master. I zaczely sie cuda. Komp nie
mogl nawet wystartowac z dyskietki systemowej! Niby partycje byly zalozone
ale i tak proba zapisu na dysku konczyla sie zwisem.
    Pozniej wrzucilem soft diagnostyczny ze strony seagate i okazalo sie, ze
dysk nadaje sie wg. nich do wymiany. Short Test pokazal mi blad 0x12 i w
szczegolach 0x00 (jesli ktos ma opis kodow bledow wg. tego programiku
chetnie sam lookne o co biega) w logu lezy cos takiego jak :
    _ _ _
   / / (_)
  _\ \ \ DIAGATA.EXE Version 3.02.1011ML
 (_)_/_/
Copyright (c) 2000 by Seagate Technology, Inc. All rights reserved.
Timer Resolution: 0.000122
Short Test Begin: 14-Jul-2002 14:14:30
Cable Test - Passed
Buffer Test - Passed
Identify Data
   Model Number: ST360021A
   Serial Number: 3HR11531
   Firmware Revision: 3.19
   Default CHS: 1716-94-0
   Current CHS: 65535-4-17
   Current Capacity: 4456380 Sectors
   Total Capacity: 117231408 Sectors
   80 Conductor Cable Reported
   ID Method: Unknown
SMART Check: Passed
DST - Errors - Status: 07
SMART Check: Passed
Short Test Failed: 14-Jul-2002 14:14:50

Smieszna jest jeszcze jedna rzecz zobaczcie jak ten dysk zostal rozpoznany
przez seagate diagnostic tool w jego menu glownym i wpisany do printme.txt
Drive Model Number: Slave Only
Drive Serial Number: No Master
choc jak widac w logu ma dane prawidlowe.
Wyglada na to, ze sie elektronike szlag trafil :( Jesli dysk wisi na Primary
Master POST wywala komunikat (nie zawsze acz czesto) ze Primary Master drive
failed.
Jesli macie pomysl co jeszcze moge sprobowac z nim zrobic chetnie sie dowiem
bo jutro w poludnie jade cholere zwrocic. Jestem strasznie rozczarowany
dotychczas uzywalem tylko seagate i bylem bardzo zadowolny z ich
bezawaryjnej pracy tymczasem ten dysk mnie poprostu zaskoczyl. Nie ma to jak
kupic dysk w sobote o 10 rano i nie miec czasu do 10 wieczor zeby go
zainstalowac - teraz musze czekac na wymiane do poniedzialku. Zna ktos
jakies prawo Murphyego na to?

    Szymon