Zaciecia komputera

Autor: Exeqtor (rfrankow_at_poczta.fm)
Data: Fri 12 Jul 2002 - 19:47:13 MET DST

Witam
Mam dosyc dziwny problem z ktorym nie moge sobie poradzic. Posiadam dosc
leciwy komputer z procesorem AMD K6 300 MHz. Miesiac temu wymienilem karte
graficzna ze starego (ale jarego) Vipera V330 na troche mlodsze Voodoo 3
2000. Na poczatku wszystko smigalo az milo ;-). Ale od pewnego czasu czasu
podczas pracy w windowsie albo grania mam dziwne kilkunastosekundowe
zaciecia systemu. Procesor jest wtedy obciazony na 100%, nic nie mozna
zrobic i nawet winamp sie zacina przy odtwarzaniu mp3. Tak dzieje sie przez
kilkanascie sekund po czym wszystko wraca do normy. Wina raczej nie lezy po
stronie systemu bo instalowalem go od nowa. Karta tez jest w porzadku bo gry
dzialaja bez problemu. I tylko te zaciecia sa denerwujace. Wystepuja
nieregularnie moze byc nic nie odpalone na komputerze i sie moga pojawic a
mozna pracowac z kilkoma aplikacjami i nic sie nie dzieje.
Wykluczylem wszelkie trojany, spyware itd bo sprawdzilem system na ich
obecnosc (poza tym instalowalem system od nowa). Takze programy dzialajce w
tle jak antywirus i firewall nie moga chyba tego powodowac bo jak sa
wylaczone tez sie tak dzieje.
Martwi mnie tylko to ze zamierzalem do komputera dokupic nagrywarke i co sie
stane jesli te zaciecia wystapia w czasie wypalania plyty - 100% obciazenie
procesora niechybnie spowoduje ze plyta wyladuje w koszu - no chyba ze
burnproof ja uchroni ale nie wiem jak zareaguje on na takie 10-15 sek
zaciecia.

Nie wiem czy to wina karty bo przez jakis pierwszy tydzien jej pracy zadne
zaciecia nie mialy miesca.
Moze to sterowniki do karty ale pod Win2k tez mialem zaciecia.
Zastanawialem sie czy moze nie jest to zwiazane w jakis sposob z biosem
plyty glownej ale mam najnowszy jaki sie do tej pory ukazal. A moze to
jakies ustawienia karty graf.
Reasumujac wszystko wskazuje na to ze problem tkwi w karcie graficznej ale
moze jest jakies inne wytlumaczenie bo na poczatku wszytko dzialalo przeciez
ok.
A moze to ma jakis zwiazek z siecia - jestem podlaczony do lan-u.

Bede wdzieczny za rady.

Pozdrawiam
Exeqtor