Re: Czaro - biały obraz na TV

Autor: szp_at_k
Data: Thu 11 Jul 2002 - 11:39:06 MET DST

> Jeżeli chcesz iść na łatwiznę i dać do telewizora sygnał Composite, to
> poślij go z karty z chincha jednym kablem (a nie dwoma), zamiast zwierać
> piny w scarcie.
> A jeśli chcesz mieć lepszą jakość obrazu poprzez s-video - oba sygnały
> (chrominance i luminance) musisz przesłać osobno. One nawet mają oddzielną
> masę (chrominance na 13, a luminance na 17). Tylko telewizor musi umieć to
> odebrać. Jaki to TV? W thomsonach przestawiasz to w menu Picture -
> przynajmniej w moim.

Uprzedzę jeszcze od razu odpowiedź, że przecieć w przelotce dodawanej do
karty z s-video na chinch te sygnały (luminancja i chrominancja) są przecież
pewnie zwarte, więc na jedno wychodzi.
Tak, ale wtedy ten "zwarty" sygnał dostarczany jest w scarcie tylko do pinu
20, do pinu 15 nic nie wchodzi. A jak zewrzesz piny, to ten sam sygnał
wpuszczasz też do pinu 15, do którego powinien wchodzić wyłącznie sygnał
chrominance, ewentualnie Red z RGB. Dlatego pisałem, że w takim przypadku
telewizor może zgłupieć lub się zepsuć, choć tak na prawdę nie wiem, jak się
zachowa.
Oczywiście nie zaszkodzi to telewizorowi, który nie obsługuje w scarcie ani
RGB, ani S-Video, bo pin 15 po prostu w nim wisi w powietrzu.

To tyle

Mam nadzieję, że nie namieszałem.

Z pozdrowieniami
szp_at_k