SBLive a sluchawki

Autor: OlO (plinski_at_polbox.com.no_spam)
Data: Thu 11 Jul 2002 - 11:24:02 MET DST

Mam SBLive 1024 (odpowiednik Value) i używam go tylko ze słuchawkami.
Ale mam taki problem: gdy w ustawieniach głośników miksera Creative
(speakers settings) wybiorę "headphones" to dźwięk jest zniekształcony -
wysokie tony są obcięte, brzmi jakby przez grubą tkaninę.
Przy ustawieniu na "2 speakers" jakość dźwięku jest OK, ale źródło
dźwięku
jest ustawione lekko za moją głową (co jest jak najbardziej logiczne, bo
tak
powinien być pozycjonowany dźwięk przy 2 głośnikach).
Zmiany wersji sterowników, instalowanie "na czysto" nie pomagają.
Efekt występuje i w W2k i W98.
Ponadto podobny efekt (pogorszenie jakości dźwięku) występuje w Jedi
Outcast (w98) po włączeniu EAX.
Zastanawiam się czy problem jest w gów... sterownikach Creativa do
obsługi
dźwięku przestrzennego na słuchawkach, czy też coś się stało z moją
kartą ?
Chociaż ta ostatnia możliwość jest absurdalna - no bo co miałoby się
spalić
skoro pod pozostałymi względami karta chodzi absolutnie OK?
Czy ktoś spotkał się za takim problemem ?

Pozdrawiam
OlO