Re: asus p2b i nowy dysk

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Thu 11 Jul 2002 - 00:08:26 MET DST

> jaka jest maksymalna pojemnosc dysku, ktora moze obsluzyc asus p2b
rev1005?
> czy maxtor 7200/bIV bedzie dzialac na tej plycie?
> czy warto kupowac osobny(UDMA 133?) kontroler specjalnie do nowego dysku?

po 1 - to o czym piszesz jako rev to pewnie wersja BIOS, rev to cos takiego:
1.02 - sprwadz miedzy 1 i 2 slotem ISA tam jest napisane
po 2 - od BIOS'u 1011 ta plyta obsluguje dyski wieksze niz 32GB - jak chcesz
nowy BIOS to looknij tu
ftp://ftp.california.pl/ASUS/mb/slot1/440bx/p2b/ (FTP firmy California
Computer) najnowszy nie beta to 1012, ale sprawdz czy potrzebujesz z
monitoringiem czy bez (wejdz do BIOS'u i sprawdz czy Twoj zczytuje napiecia,
temp., predkosci wiatrakow - w zakladce Power Managment Setup)
po 3 - jak pisalem ja na tej plycie rev 1.02 mam Maxtora D540X 40GB i
wszystko jest OK (60GB tez powinny chodzic, a wiekszych nie sprawdzalem)
po 4 - IMO jezeli zalezy Tobie na wydajnosci to tylko dyski 7200rpm i
niestety ten dodatkowy kontroler (niestety bo to kolejny wydatek i zapchany
jeden slot PCI), jezeli dysk do typowo domowych zastosowan gry/net/word/itp.
to mozna 5400rpm - mi przynajmiej taki styka (nie ma sensu pakowac kasy w
stara plyte)

pozdrawiam