Re: Zakodowanie cd

Autor: Michal Letowski (milet_at_geocities.com)
Data: Wed 10 Jul 2002 - 23:06:11 MET DST

Użytkownik "Marek Łapiński" <m___l_at_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Sorry z gory ze to troche ntg, ale nie znalazlem grupy na ten
> temat.
> Czy jest jakies oprogramowanie, ktore pozwoli nagrac cd w taki
> sposob ze jego zawartosc bedzie widzane tylko pod tym programem
> (haslo czy cos podobnego)? Ogolnie o to chodzi ze chcialbym
> zakodowac dane na cd (nie w taki sposob ze kompresja z haslem
> np. rar czy zip). Jest takie cos do zrobienia (jesli tak to
> jak)?
> pozdrawiam
Sadze, ze nada sie PGPDisk. PGPDisk to program, ktory tworzy wirtualny
dysk (widziany normalnie w systemie). Zawartosc tego dysku zapisana
jest natomiast w pliku, w czasie zapisywania na dysk dane sa szyfrowane,
przy odczycie - deszyfrowane. Wszystko odbywa sie "w locie".

Wydaje mi sie wiec, ze mozesz zrobic nastepujaco:
1. Tworzysz taki wirtualny dysk
2. Kopiujesz do niego pliki
3. Demontujesz dysk (przez PGPDisk)
4. Nagrywasz plik z zawartoscia na CD
5. Jezeli chcesz skorzystac z danych na CD, montujesz sobie
dysk przez PGPDisk (w tym momencie podajesz haslo) i juz
mozesz je odczytywac.

Sam korzystam z PGPDisk caly czas i jest to bardzo wygodne
(i bezpieczne narzedzie). Czy z CD bedzie dzialac, tego nie
wiem, ale nie widze przeciwskazan... Powodzenia!

Michal Letowski