hdd - zawiesza sie ?

Autor: Rafal 'Raf256' Maj (rafal_at_raf256.com)
Data: Wed 10 Jul 2002 - 01:00:27 MET DST

Mam nietypowy problem z HDD. Poniewż jest to już... 3 cie (!) hdd które ma
taki problem - zastanawiam się co jest grane.

Ale po koleji...
objawy :
- włanczam aplikację, otwieram help itd. wczytanie małego pliku (0,1-2 mb)
zajmuje czasem aż 15 sec ! W tym czasie inne aplikacje w tle WinAmp itd -
pracują normalnie, więc ogólnie hdd działa. Tylko dany, wczytywanie właśnie
plik 'czeka' 15..30 sec

występownie
- na dysku 40 GB IBM - po 6 mc uzywanie, najpierw co kilka dni, potem co
kilka h - potem dysk padł
- na 60 GB IBM - zauważyłem po tyodniu, potem coraz częsciej, po 1 hdd dysk
padł (musiałem pod Linuxem ratować dane)
- na 40 GB Barracuda IV - mam go 1 mc, ale znowu zaczynają się problemy...
co jest ?!

problemy zaczeły sie +/- od zamiany Durona 700 na Athlona 1700 - ale czy to
może mieć znaczenie ?
pózniej, po padzie 2-go dysku wymieniłem płytę na lepszą (Soltek) i pamięci
na DDR. Zostały też zmienione kable hdd-płyta gł.

Komputer pracuje prawie przez cały czas, z przerwami 15 min - 3 h na dobę.
Obudowa jest dobrze wentylowana, dodatkowo właśnie instaluję
SmartDiskGuard, ale afair ostatnio nie wykrył żadnych problemów...

jakie polecacie programy do testowania HDD ? (b. proszę o URL, chwilowo mam
tylko modem)

Wszysktie dyski były kładzione na dole obudowy, na miękkiej podkładce (nie
przewodzącej, nie-elektro stat., nie zakłuca wentylacji - odpowiedni
kształt)

--
Rafał 'Raf256' Maj