Karta do cyfrowej obrobki video.

Autor: Lechu (lechn_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 09 Jul 2002 - 14:00:31 MET DST

Witam Grupe,
Znajomy podrzucil mi wlasnie temat, z ktorego nie jestem zbyt mocny, a
chcialbym mu pomoc. Stad ten post. Temat jest taki: posiada on cyfrowa
kamere video i chcialby miec mozliwosc przetransportowania materialu
filmowego do peceta i dalsza jego obrobke - przed wszystkim ciecie,
ewentualnie napisy, przejscia itp. Chodzi oczywiscie o zrzucanie wszystkiego
w formacie cyfrowym - bez utraty jakosci. Ma kamere i ma peceta i co dalej.
W jaki sprzet powinien sie zaopatrzyc, jaka karte, na co zwracac uwage przy
zakupie, jakie sa koszty takiego przedsiewziecia, w jakim formacie powienien
to przechowywac na dysku lub CD i jakiego oprogramowania uzywac (choc to juz
NTG).
Co poradzicie. Ja jestem w temacie raczej zielony, dlatego bede wdzieczny za
wszelkie rady i sugestie.
Pozdrawiam
Lechu